VCDS and OBD diagnostic device in the On-Board Diagnostics Shop
Diesel technology, engine technology, vehicle diagnostics, repair & maintenance.

Speedometer exchange with different km/h scales

New Topic Reply 🔗 🖨 Dieselschrauber - Index » Transmission, Chassis, Body & Interior
Author Message
Kerminator
Guest

Free account, no CAN development support

Post10-03-2004, 16:42    Subject: Speedometer exchange with different km/h scales Quote

Hello,

ich wollte die Tachoeinheit meines Golf 4 gegen die schönere eines Golf 4 Pacific mit Chromringe tauschen. Ging aber nicht, da dieser leider keine Navi-Anzeige hatte. Nun bin ich hergegangen und habe die Tachofolien getauscht, ging ziemlich problemlos, auch die Zeiger stehen wieder bei Null. Erst danach habe ich gesehen, dass die Skaleneinteilung des Pacific-Modell von der meines Autos abweicht (die Innereien des Tachos sind ja noch von meinem). D.h. bei ca. 50km/h zeigt er jetzt ungefähr 40km/h an, bei 80 ca. 60 und bei 100 ca 80. So, it now only displays 80% of the actual value.

Is it possible to use software with a VW diagnostic tool or another device to adjust the speedometer and make it display the correct values again?

Best regards,

Translated on 11-07-2026, 10:24.
Back to top
PrivatBereich
Guest

Free account, no CAN development support

Post10-03-2004, 16:49    Subject: Speedometer exchange with different km/h scales Quote

In principle, the speedometer reading can be adjusted by changing the wheel speed sensor value.

However, there are only a handful of possibilities for the momentum transfer number. I highly doubt that any of them will be suitable for your custom configuration. But you can definitely experiment with different momentum transfer numbers and see if you can find a better combination.

Information about the momentum number: http://www.openobd.org/vw/golf_1j.htm#ki

Regards,
Private.

Translated on 11-07-2026, 10:26.
Back to top
New Topic Reply 🔗 🖨 Dieselschrauber - Index » Transmission, Chassis, Body & Interior
Similar articles and topics
Topic Forum
No new posts Tachotausch (TDI - Benzin) Diesel Engine Technology
No new posts unterschiedliche Preise bei verschiedenen Freundlichen ? Diesel Engine Technology
No new posts Tacho im A3 zittert bei verschiedenen Geschwindigkeiten Diesel Engine Technology
No new posts LMM with different part numbers for the same vehicle? Diesel Engine Technology
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum.