Hallo
Die Servo geht wieder. Die Antwort habe ich bei "Onkel Uwe" in den USA gefunden.
Die Lösung ist so einfach wie genial.
=======================================
Steering Limit Stop Adaptation
(Engine still running)
Center steering wheel (±10°) and hold it centered for 5 seconds.
Turn steering wheel completely to the left and hold it there for a second.
Turn steering wheel completely to the right and hold it there for a second.
Center steering wheel (±10°).
Switch OFF engine and ignition.
Switch ON ignition.
Wait 5 seconds.
Steering Assist Warning Lamp should turn OFF. If it doesn't, perform a short test drive.
Checking Steering Torque Sensor (G269)
Prerequisites:
Ignition ON
Engine ON (Idle)
System voltage at least 11.0 V.
[Select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]
Group 001
[Go!]
Field 2: Steering Torque Sensor (G269)
Turn the Steering Wheel multiple times completely to the left and right. The Torque Values should change.
If the Torque Values do change, it's most likely an intermittent Fault in the Wiring/Connectors.
If the Torque Values do NOT change, the Sensor itself or the Power Supply (Terminal 15) might be faulty.
Group 004
[Go!]
Field 2: Power Supply (Terminal 15), Specification: "Term. 15 ON"
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
===============================
Den zweiten Teil mit der Sensor G269 Überprüfung mußte ich schon gar nicht mehr machen.
Die Lampe ist nach dem "Hin und Her" von alleine ausgegangen.
Trotzdem vielen Dank an all die, die diesen Eintrag gelesen haben und für mich angefangen hatten, darüber nachzudenken.
Ich finde dieses Forum einfach nur klasse und lese gern darin.
Euch einen schönen Sonntag noch und wenig Ärger mit dem elektrischen Kernschrott der Automobilindustrie.
Gruß
Alex