VCDS and OBD diagnostic device in the On-Board Diagnostics Shop
Diesel technology, engine technology, vehicle diagnostics, repair & maintenance.

Electrically operated VTG loading

New Topic Reply 🔗 🖨 Dieselschrauber - Index » Diesel Engine Technology
Author Message
kenny
Guest

Free account, no CAN development support

Post21-04-2003, 19:36    Subject: Electrically operated VTG loading Quote

I would really like to get my hands on one of those chargers with electric charging pressure regulation. From the Mercedes 220 CDi or 270 CDi, or something similar, the system engages much faster than those with a canister...

However, it is unlikely that one could easily adapt such a device to a TDI without significant modification. One would need to measure the boost pressure (or obtain the signal that is certainly present), and then build a small control electronics...
Furthermore, the connections will not fit 100% securely.
But it's still a nice idea, isn't it?

Translated on 03-07-2026, 15:19.
Back to top
Uwe
Profi-Schrauber
Profi-Schrauber

Premium Support

Post21-04-2003, 21:20    Subject: Electrically operated VTG loading Translating...

[Translating...]

Ähem, unsere Lader haben eine elektrische Regelung!!!
Ich weiss nicht, wie es bei den Mercedes-Motoren geregelt wird, vielleicht ohne den Umweg über geregelten Unterdruck. Das TDI-System ist doch gut und spricht auch schnell an, wenn nichts klemmt. Sollte der Ladedruck bei DC direkt, also mittels Elektromotoren o.ä. geregelt werden, hast Du sicherlich auch eine Defektanfälligkeit und meines Wissens keine Vorteile.
Ich habe jetzt 150.000 Km drauf und es funzt immer noch einwandfrei.

Gruß Uwe
Kundenservice bedeutet bei Audi, die Kunden so schnell über den Tisch zu ziehen, daß sie die Reibungswärme als Nestwärme empfinden!
Back to top Profile PM
diesel.gustav
Guest

Post21-04-2003, 22:44    Subject: Electrically operated VTG loading Translating...

[Translating...]Auf Wunsch gelöscht
Back to top
kenny
Guest

Post21-04-2003, 22:47    Subject: Electrically operated VTG loading Translating...

[Translating...]Ja die VTG Verstellung ist mit elektro Motoren geregelt. Die ist aber ganz sicher schneller, denn durch die Druckdose und das darin vorhandene kompressible Volumen (*g*) ist die natürlich etwas träge. Also Magnetventil öffnet sich, es wird gesaugt, gesaugt, gesaugt dann fängt das gestänge an sich zu bewegen....
So kommen ja auch die Überschwinger zustande wenn ich mich nicht irre. Mit ner elektrischen Verstellung kann sicher unmittelbarer den Ladedruck regeln. Aber ganz sicher ist die Technik nicht ohne Nachteile.

Beim VW Phaeton V10 TDI sinds übrigens auch elektrisch betriebene VTGs
Back to top
New Topic Reply 🔗 🖨 Dieselschrauber - Index » Diesel Engine Technology
Similar articles and topics
Topic Forum
No new posts VTG Loader: Operating principle and settings Technical Articles
No new posts T4 Lader Diesel Engine Technology
No new posts gleicher Lader in ALH, ASV, AHF, AJM, ATJ,...? Diesel Engine Technology
No new posts Garrett VTG-L turbocharger Diesel Engine Technology
No new posts Controller and Charger? Diesel Engine Technology
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum.